19/10/2022

Mogelijkheden Loket.nl

Vaak is er via Loket veel meer mogelijk dan waar werkgevers weet van hebben. Wist u bijvoorbeeld dat er gemakkelijk via Loket declaraties kunnen plaatsvinden, verlof aangevraagd kan worden en zelfs documenten digitaal ondertekend kunnen worden? We zetten het hier voor u op een rij:

Vaak is er via Loket veel meer mogelijk dan waar werkgevers weet van hebben. Wist u bijvoorbeeld dat er gemakkelijk via Loket declaraties kunnen plaatsvinden, verlof aangevraagd kan worden en zelfs documenten digitaal ondertekend kunnen worden? We zetten het hier voor u op een rij: 

Declaraties via het Werknemerloket
Het is mogelijk voor werknemers om zelf declaraties in te dienen via het Werknemerloket. Voorbeelden hiervan zijn kilometers woon-werk verkeer, maar ook uren kunnen gedeclareerd worden. De werknemer geeft dan zelf zijn gewerkte uren door en deze worden, na controle en goedkeuring, verwerkt in de variabele gegevens in Loket.nl. Deze declaraties kunnen worden beoordeeld door de manager of werkgever waarna deze worden doorgevoerd in de salarisadministratie. Op deze manier leg je de invoer van de mutaties/declaraties bij de werknemer neer. Hierdoor ontstaat er een extra controle op de juistheid van de mutaties.

Verlofregistratie Loket 
Maakt u nog geen gebruik van de verlofmodule in Loket? Via deze module zijn er diverse mogelijkheden om het verlof van uw medewerkers te beheren. De meest gebruikelijke manier is om medewerkers direct via Loket (bijvoorbeeld in de app) hun verlof aan te laten vragen. De leidinggevende krijgt hier vervolgens een melding van en kan deze goed- of afkeuren. Bij een goedkeuring wordt vervolgens automatisch het aangevraagde verlof van het tegoed afgeschreven en hebben de werkgever en de werknemer direct inzicht in het huidige verlofsaldo. Zo is er geen omkijken meer naar de verlofregistratie! 

Digitaal dossier 
Steeds meer werkgevers kiezen ervoor om hun personeelsdossiers te digitaliseren. Via Loket is het mogelijk om alle personeelsgegevens op te slaan en het systeem zorgt er automatisch voor dat de bewaarplicht in acht wordt genomen, zodat u ook binnen de lijnen van de AVG blijft. Handig toch? Tevens kunt u documenten digitaal laten ondertekenen.

Interesse? Neem contact op met je contactpersoon bij ANB en vraag een vrijblijvende demo aan! 
 
ANB Accountants/Adviseurs B.V.
Beemdstraat 50, 5652 AB Eindhoven
(088) 255 56 55 email@anb.nl
LinkedIn
Twitter
Website
Copyright © 2022 ANB Accountants/Adviseurs B.V., All rights reserved.
 
 
Terug naar nieuwsoverzicht